Ik ben bezig met de sid synth en ik gebruik blauwe ledjes en blauw lcd.
Ik wil een 20x2 crystalfontz lcd gebruiken, maar ik wilde die daar niet bestellen, helemaal uit de usa, en ik heb al eerder meegemaakt dat je achteraf nog een rekening krijg van de douane(import kosten).
Ik heb nu een duits bedrijg gevonden die dezelfde lcd’s leverd als crystalfontz http://www.lc-design.de
Ik heb daar 2 lcd’s besteld en ik had ze binnen 6 dagen in huis.
Ha, dat ziet er zeker mooi uit, ik vind het echt een commodore kleurtje! Denk dat ik die ook maar eens ga bestellen… want tja, het oog wil ook wat, en er zijn al zo veel groene lcd op de wereld…
Ze zien er inderdaad heel tof uit…maar wat kosten ze ex Btw…want ik neem aan dat deze juweeltjes wel een prijskaartje hebben, omdat bijna alles wat blauw en licht geeft in de elektronica-scene vrij prijzig is …
Hebben ze ook oranje…LCD’s ?..Zou wel goed passen bij mijn design van het frontpanel…
Je kunt zelf de code herschrijven om zo je eigen indeling te maken. Ik ga een 20x4 display gebruiken bijvoorbeeld. Bereid je echter wel voor op heel wat leerwerk, tot nu toe is er namelijk nog geen wizard of iets dergelijks, alleen de assembler code.