Hallo…
Ik ben nieuw hier en zag dat het hier gaat om het branden van de Pics. Ik heb wel een JDM-programmer en het lukt me om in ieder geval wat op de Pic 18F452 te zetten, zoals de MIOS-bootstrap-loader in hex. Maar kan iemand in het heel kort uitleggen, hoe het nu precies werkt…
Ik heb Thorsten’s adviezen op de site nu zijn, twintig keer doorgelezen, maar begrijp een aantal dingen niet…
Uitgaande van de eerste stap om te programmeren zet je met IC-prog de Mios bootstrap loader in hex-formaat op de Pic. Maar wat bedoeld TK met de volgende ID’s en waar verander je die? In het hex.-file dat je inleest in IC-prog of verander je dat bij de totale ID waarde van de PIC?
Iemand die me hiermee kan helpen…??
ID[57..63] : SysEx Device ID (0x00 - 0x7f)
ID[55] : if 0, UART will be initialized with common MIDI baudrate
if 1, UART will be initialized with 38200 baud
enable this setting your MIDIbox is connected via the
to-Host Interface (RS232) to your computer
Currently following LCDs are provided:
0x0 : common character display
0x1 : graphical LCD, KS0108 compatible
0x2-0xf: reserved
Als tweede stap zet je dan het MIOS_operating_system_V1.4 op de PIC. Maar dat kan volgens de site zowel via de JDM_programmer (als hex-formaat) als via MIDI (als Sysex-formaat), maar overschrijf je dan niet de registers van de MIOS_bootstrap_loader…
Iemand die deze procedure nauwkeurig uit kan leggen of een beetje een duidelijke beschrijving kan geven wat er nu werkelijk gebeurt…? :?
Overigens is naar mijn idee Reichelt inderdaad de goedkoopste, ook voor in Nederland…Bestel altijd alles daar in grote hoeveelheden. Nadeel alleen als je wat kleine dingetjes vergeet je weer moet wachten tot je een order van 50 euro bij elkaar hebt ;)
Tip: Kijk uit bij een bestelling op internet dat ze er niet de katalogus bij zetten als je die niet nodig hebt of al hebt…dit kost je weer drie euro extra verzendingskosten…
Overigens kun je ook in Nederland aardig goedkope PCB’s laten maken…Bij http://www.meliest.nl…daar laat ik alles maken…hij vertind…en knipt en je betaalt per vierkante dm. Was geloof ik zo’n dertig euro kwijt voor alle modules zonder boren..dat doe ik zelf…kijk er even na…just soo…
Nu tot zover mijn contributie…alhier…
Grtz…Erik