Ik heb ff rondgezocht en ik heb dus net een inkoopactie gemist via GoT. De schermpjes waar wij het nu over hebben kostten daar uiteindelijk 30 euro’s de stuk incl. verzenden en invoer. Maar goed, dat waren wel 150 schermpjes.
Zij hebben 900 euro invoerrechten betaalt voor 150 schermpjes, dus 6 euro de stuk gemiddeld (het waren verschillende schermen), vind ik wel te overzien.
Die 20x4 schermpjes hebben een hd44780 of compatible controller volgens een medetweaker (tweakers.net). en schema’s zijn via de site voor handen.
Het blauwe scherm is op het moment in backorder en dus niet beschikbaar, maar ik krijg een e-mail wanneer ze weer beschikbaar komen.
Pas vanaf 10 of meer krijgen we kwantumkorting, dus ik weet niet of dat een optie is.
Als we voor het gemak even uit gaan van 1:1 dan ongeveer:
blauw: 36 euro
standaard (geel): 28 euro
onverlicht: 22 euro
overig: 30 euro
- verzenden (ongeveer 50 USD voor 4 a 5 schermpjes, maar daar krijg ik bij het plaatsen van een order precieze info over) en invoerrechten (worst case scenario 10 euro per scherm).
Voor orders boven de 100 USD moet vooruit worden betaald, dus dat betekent dat als ik iets organiseer, ik vooraf betaald moet worden.
Vanuit mijn bescheiden paleisje moet er verzonden worden naar diegene die meedoet, en dat is natuurlijk ook voor eigen rekening.
Invoerrechten en verzendkosten worden evenredig verdeelt over de schermpjes, waarbij de invoerrechten o.b.v. het aankoopbedrag worden verdeelt.
Afhankelijk van de prijs van het LCD kun je dus uitgaan van een 55 tot 75 euro per schermpje (per stuk gerekend, 2 vanuit mij naar jou versturen is de helft goedkoper om een voorbeeld te noemen) en dan ligt ie op de deurmat.
Ik stel voor dat als je _serieuze_ interesse hebt na het bovenstaande overzicht, je in deze thread je wensen, opmerkingen en vragen post, bijvoorbeeld welke scherm je wilt en hoeveel dan, zodat ik een offerte kan aanvragen.
Als we zover zijn, of uberhaupt al komen, dan open ik een nieuwe draad om alles officieel te regelen, waarbij de persoonlijke gegevens natuurlijk per ie-meel worden gecommuniceerd.
Misschien is het sowieso een leuk idee om hier de (gebruikte) onderdelen, bestelnummers en leveranciers te posten, zodat er specifiek voor NL een overzichtje ontstaat.
Zo zoek ik bijv. nog knopjes voor de MB64. Momentknopjes met een klik. Oftewel, een eenmalig contact als je 'm indrukt, voelbaar en hoorbaar dmv een klik, maar wel terugspringend wanneer je 'm loslaat. Pfff, snapt iemand dit? Net als knopjes op je synth dus…
Goedkope metalen chroom(look) ledsockets, goedkope maar wel goede faders en potten (dit zijn de kosten van een mb64) en de bijbehorende knoppen voor erop en goedkope blauwe (contradictie, ik weet het) LED’s…
Trouwens, wat voor voltage leds moet ik eigenlijk gebruiken, of maakt het niet zo veel.