a MBHP_CORE module which controls the SID and provides the MIDI interface, plus
a MBHP_SID module which is stuffed with the SID and includes an audio amplifier and the serial bus interface to the core.
a power supply unit - either AC or DC, ca. 12V for the 8580 or 15V for the 6501, ca. 300 mA. Although normaly 6-9V are recommented for the core module, it can be supplied from the same source like the SID due to the low power consumption (the 7805 doesn’t get too hot). See also the MBHP_SID page how to re-use the original C64 PSU.
Step C control unit:
n x core modules
n x SID modules
the minimal control unit (see above)
an improved PSU (ca. 1A) - the C64 PSU should be prefered due to the seperate +5V output for the core module(s)
3 DINX4 modules
2 DOUTX4 modules
14 additional rotary encoders
32 additional buttons
99 LEDs
a nice frontpanel
Het verschil tussen de 8580 en de 6581 zijn de filters en de signaal/ruis verhouding. De 8580 SID is beter, maar dat wil niet zeggen dat je die andere niet moet gebruiken. Doordat de 6581 wat minder/anders is, heeft ie ook zijn eigen karakteristieke geluid. Ik dacht dat TK en andere mensen  2 x 6581 en 2 x 8580 in hun SIDsynth hebben gebruikt.
Van dat display weet ik niets, is het een grafisch of character display? Ik weet wel dat het LCD het standaard HD44780 Hitachi protocol moet hanteren als je een character display gebruikt. Van grafische displays weet ik niks eigenlijk.
RS is ZEER duur, je kan het misschien eens proberen bij:
www.albs.de de verdeler van Alps (heeft nog oude stock, maar de oude baas Baltazar is nogal humeurig soms, als je hem wat veel vragen stelt, ervaring spreekt 8) )
Geeft wel volumekorting, misschien wat voor een IAatje…
ik denk dat ik toch maar bij rs bestel, want dan kan ik gelijk alles bestellen wat ik nodig heb(ander moet ik weer alles uit diverse hoeken van de wereld trekken)
ik heb verticales nodig, maar er zijn 2 vatianten van without detent en met 24 detent(wat is de nederlandse omschijving van detent?)
Tja, is moeilijk om te zeggen wat ik prefereer. Het lijkt me sowieso een gevoelskwestie. Ik denk dat ik ze allebei wel goed kan gebruiken, alhoewel ik binnekort alleen non-detented types heb.
Kijk, om mooie vloeiende bewegingen te maken zou ik non-detented gebruiken.
Maar voor menu controls zou ik eerder detented pakken.
Als je bv een kleine schaalverdeling (min waarde naar max waarde) gebruikt voor je encoders, dan kan het handiger zijn om met kliks/stapjes deze waardes te kiezen. Plus de positie is heel precies, altijd één klik verder. Met non-detented types kun je zeg maar met je encoder een positie kiezen die bij een detented type tussen 2 kliks in kan vallen, een positie die dus niet mogelijk is met detented types. In sommige gevallen is dit handig/vereist, soms kan het ook irritant zijn en soms maakt het helemaal niks uit.
Je moet dus voor jezelf goed beslissen wat je wil. Er zijn nog meer topics over encoder gebruik. Misschien staan daar meer en betere voorbeelden van detented vs non-detented encoders in. Gewoon de search functie bovenaan de pagina gebruiken.